27.06.2023

                                                                      

 ZAPYTANIE OFERTOWE

W związku z realizacją działań ustawowych Ośrodek Pomocy Społecznej w Drezdenku zaprasza do złożenia oferty na wykonanie usług w zakresie transportu gotowych posiłków.

  

I. ZAMAWIAJĄCY 

Ośrodek Pomocy Społecznej w Drezdenku , ul. Marszałkowska 18, 66-530, Drezdenko 


II. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

1.   Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa dostawy posiłków dla dzieci w wieku 5 – 18 lat do lokalu, gdzie będzie sprawowana opieka w Drezdenku, ul. Marszałkowskiej 2. Zamówienie obejmuje dostarczenie jednego posiłku dziennie. Miejsce dostawy: Drezdenko, ul. Marszałkowska 2

2.    Przewidywana liczba osób objętych świadczeniem usług cateringowych wynosi ok. 20 osób (porcji) dziennie. Łączna wielkość zamówienia przez cały okres trwania umowy to nie więcej niż 3.300 porcji.

3.    Warunki dotyczące jakości i ilości przygotowywanych posiłków:

a)    dwa razy w tygodniu kanapki składające się pieczywa – gramatura 180 g, masła min. 82% - gramatura 15 g, sera - gramatura 60 g, wędlin - gramatura 60 g, pasztetu - gramatura 80 g, dwa razy w tygodniu składnika serwowanego na ciepło (np. jajko lub kiełbaska) oraz świeżych warzyw (pomidor, ogórek, papryka, rzodkiewka, sałata itp.). Na jedną porcję składają się dwie kanapki, Owoc lub jogurt owocowy.

b)    Trzy razy w tygodniu ciepły posiłek np. ziemniaki, kasza, makaron, ryż, kopytka, pyzy, kluski śląskie itp. - gramatura 250 g, warzywa świeże (surówka, sałatka) - gramatura 150 g, mięso lub ryba - gramatura 100 g lub inne potrawy typu: gulasz, leczo, risotto, pierogi, naleśniki, placki - gramatura 500 g.

4.    Wykonawca może zaproponować własne zestawy posiłków, w skład których mogą wchodzić produkty nie wymienione powyżej, które muszą zostać zaakceptowane przez Zamawiającego.

5.    Temperatura posiłków podawanych na gorąco w chwili dostarczenia musi wynosić co najmniej 65°C.

6.    Uzgodnienie menu oraz liczby posiłków (jeśli będzie mniejsza niż 20) odbywać się będzie w dniu poprzedzającym dostawę. Jeśli dzień poprzedzający dostawę jest dniem wolnym od pracy, takie uzgodnienie będzie miało miejsce w ostatnim dniu roboczym przed dniem dostawy.

7.    Warunki dotyczące transportu posiłków: Wykonawca dostarcza posiłki własnym transportem (samochód spełniający wymogi sanitarno-techniczne do przewozu żywności). Transport posiłków powinien odbywać się w termosach termoizolacyjnych zapewniających właściwą ochronę i temperaturę oraz jakość przewożonych potraw środkami transportu przystosowanymi do przewozu żywności. Na Wykonawcy będzie spoczywał obowiązek odbierania termosów i ich mycia i wyparzania oraz odpadków/resztek żywności..

8.    Zamawiający zastrzega sobie możliwość zwiększenia lub zmniejszenia ilości dostarczanych obiadów w trakcie trwania realizacji zamówienia. W przypadku zmniejszenia liczby żywionych osób, zamawiający zastrzega sobie prawo niewykorzystania łącznej wartości zamówienia podanej umowie, a Wykonawca nie będzie z tego tytułu dochodził żadnych roszczeń.

9.    Wypłata należności wynikającej z zatwierdzonej przez Zamawiającego faktury częściowej nastąpi w terminie do 14 dni od dnia jej zatwierdzenia przez Zamawiającego, na konto Wykonawcy wskazane na fakturze. Termin zapłaty stanowi dzień dokonania polecenia przelewu bankowego.

10.  Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania i dostarczenia dziesięciodniowego jadłospisu na 4 dni przed pierwszym dniem dostawy i każdym następnym dziesięciodniowym okresem żywienia, w celu akceptacji przez Koordynatora Świetlicy opiekuńczej.

11.  Zamawiający w terminie do dwóch dni naniesie ewentualne poprawki, które Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić.

12.  Wychowawca/opiekun Świetlicy opiekuńczej będzie przekazywała informację o przewidywanej liczbie posiłków telefonicznie w dniu dostawy do godziny 9:30.

13.  W wyjątkowej sytuacji związanej ze zmianą organizacji dnia pracy Świetlicy opiekuńczej, dostawa posiłku odbędzie się o innej godzinie – po wcześniejszym uzgodnieniu z Wykonawcą. 

14.  Wykonawca zobowiązany jest do przechowywania z każdego dnia próbek żywnościowych zgodnie z obwiązującymi przepisami prawa.

15.  Posiłki muszą być dostarczone w dni powszednie (od poniedziałku do piątku): w godzinach wskazanych w opisach części zamówienia.

16.  Zamawiający zastrzega sobie prawo do okresowej kontroli w zakresie zgodności dostarczonych posiłków z wymogami Zamawiającego pod względem wagowym i podtrzymania odpowiedniej temperatury dostarczanych posiłków.

 

III. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA:

1.    Dostawa posiłków będzie mieć miejsce w okresie od lipca 2023 do grudnia 2023 codziennie od poniedziałku do piątku z wyłączeniem świąt i dni wolnych od zajęć z dziećmi, zgodnie z comiesięcznym harmonogramem ustalanym przez Zamawiającego.

 

IV. SPOSÓB I TERMIN SKŁADANIA OFERT:

  1. Oferty należy złożyć w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Drezdenku przy
    ul. Marszałkowskiej 18, 66-530 Drezdenko w pokoju nr 12 w zamkniętych kopertach opisanych „ Dożywianie świetlica.”.  
  2. Termin składania ofert  do dnia 07.07.2023r. godz. 08:30
  3. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
  4. Oferent może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę.
  5. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.

6.      Sposób przygotowania oferty:

·         Ofertę należy sporządzić na załączonym formularzu ( zał. Nr 1),

·      Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu – załącznik nr 2

·      Oświadczenie o niezaleganiu wobec ZUS i US – załącznik nr 3

·      Oświadczenie o braku powiązań osobowych lub kapitałowych – załącznik nr 4

·      Wykaz wykonanych usług – załącznik nr 5

·      Dowody (np. referencje, zaświadczenia) potwierdzające, że wskazane w załączniku

nr 5 usługi zostały wykonane należycie

·      Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, chyba, że Zamawiający posiada te dokumenty lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych ogólnodostępnych baz danych.

W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, dokumenty, o których mowa w poz. nr 2, 3, 4 oraz 7 – składa każdy z nich.

·         Ofertę należy sporządzić w języku polskim, w formie pisemnej, na maszynie, komputerze, nieścieralnym atramentem lub długopisem.

·         Oferta winna być podpisana przez osobę upoważnioną.

·         Dodatkowo oferta powinna zawierać :

a)      Oświadczenie Wykonawcy, że dysponuje samochodem dostawczym, dostosowanym do transportu żywności niezbędnym w realizacji zamówienia.

 

V. WARUNKI UMOWY:

1. Wzór umowy stanowiący załącznik nr 6 do zapytania ofertowego nie podlega negocjacjom, złożenie oferty jest równoznaczne z akceptacją postanowień umowy.

2. Zamawiający dopuszcza możliwość zmian postanowień zawartej umowy.

3. Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

 

VI. WYKLUCZENIE WYKONAWCY:

1. Z postępowania wykluczone zostaną podmioty powiązane osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągnięcia zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy, polegające w szczególności na:

1) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej;

2) posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji;

3) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika;

4) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.

2. W związku z wykluczeniem Wykonawcy nie przysługują mu środki ochrony prawnej.

 

VII. OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY:

1. Wykonawca podaje cenę ofertową brutto w PLN (cyfrowo i słownie), z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

2. Cenę należy przedstawić w „Formularzu ofertowym" stanowiącym załącznik nr 1 do zapytania ofertowego.

3. Cena określona w ofercie będzie zawierać wszystkie koszty związane z wykonaniem zamówienia oraz proponowane przez Wykonawcę rabaty i upusty.

4. W wyniku nieuwzględnienia okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia, Wykonawca ponosił będzie skutki błędów w ofercie.

5. Zamawiający nie dopuszcza przedstawiania ceny ofertowej w kilku wariantach. W przypadku przedstawienia ceny w taki sposób oferta zostanie odrzucona.

6. Prawidłowe ustalenie podatku VAT należy do obowiązków Wykonawcy zgodnie z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowym. Zamawiający nie uzna za oczywistą omyłkę i nie będzie poprawiał błędnie ustalonego przez Wykonawcę podatku VAT.

 

VIII. OCENA OFERT

W zakresie kryterium, wykonawca może uzyskać maksymalnie:

Cena 100 pkt

 

Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami.

 

·         Kryterium CENA, waga 100%, sposób oceny : minimalizacja

 - najniższa łączna cena brutto za realizację całości zamówienia, pozostała proporcjonalna wg. Wyliczenia, ocena punktowa w zakresie kryterium CENA dokonana zostanie z formułą:

 

 

                                    Cena oferty najkorzystniejszej spośród wszystkich ofert

                                                    niepodlegających odrzuceniu

                                           Cena zaoferowana w ofercie badanej

 

 

IX. INFORMACJE DOTYCZĄCE WYBORU NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi wybranego Oferenta  do dnia 07.07.2023 r. do godz. 11.00.

 

X. UDZIELANIE INFORMACJI:

Osobą upoważnioną do porozumiewania się z wykonawcami jest Pani Magdalena Buzalska-Maltz tel.: 95 762 16 51

 

XII. POZOSTAŁE POSTANOWIENIA I INFORMACJE:

1. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść zapytania ofertowego. Dokonaną zmianę zapytania ofertowego Zamawiający niezwłocznie zamieszcza na stronie internetowej.

2. Wybór najkorzystniejszej oferty jest ostateczny i nie podlega procedurze odwoławczej.

7. Po zakończeniu postępowania Wykonawcy, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia zostaną zawiadomieni o wyborze najkorzystniejszej oferty.

3.. Zamawiający zastrzega sobie prawo do:

1) dokonania oceny ofert przed badaniem, a następnie wezwania tylko Wykonawcy, którego oferta została oceniona najwyżej, w celu uzupełnienia braków w ofercie lub złożenia wyjaśnień do treści oferty. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została oceniona najwyżej, nie spełni warunków udziału w postępowaniu lub uchyla się od zawarcia umowy, Zamawiający wezwie do uzupełnienia braków lub złożenia wyjaśnień ofertę Wykonawcy, który złożył ofertę najwyżej ocenioną spośród pozostałych ofert;

2) negocjowania ceny oferty, jeżeli w wyznaczonym terminie wpłynie tylko jedna ważna i niepodlegająca odrzuceniu oferta;

3) unieważnienia postępowania bez podania przyczyny na każdym jego etapie.

 

 

                                                                                                                                                            /-/ Wioletta Kantor - Kmiecik

 

 

Załączniki:

Załącznik nr 1 – Formularz ofertowy,

Załącznik nr 2 – Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu,

Załącznik nr 3 – Oświadczenie o niezaleganiu wobec ZUS i US,

Załącznik nr 4 - Oświadczenie o braku powiązań osobowych lub kapitałowych,

Załącznik nr 5 – Wykaz usług,

Załącznik nr 6 – Wzór umowy.