12.12.2022

ZAPYTANIE OFERTOWE

 

Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Drezdenku w związku z realizacją projektu „Utworzenie i prowadzenie świetlicy opiekuńczej w Gminie Drezdenko”, który jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach: Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020

w ramach: Osi priorytetowej 7. Równowaga społeczna.

Działanie 7.5 Usługi społeczne

 

Zaprasza

do złożenia ofert na dostawę posiłków dla dzieci UA i uczęszczających do Świetlicy opiekuńczej w Drezdenku

 

Postępowanie prowadzone jest zgodnie z Zasadą konkurencyjności, opisaną w Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020.

Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania w przypadku, gdy jego dalsze prowadzenie lub zawarcie umowy nie będzie leżało w interesie publicznym czego nie można było przewidzieć, lub gdy obarczone będzie wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy lub gdy z innych przyczyn środki publiczne lub środki publiczne pochodzące z budżetu Unii Europejskiej, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostaną mu przyznane (w całości lub w części).

 

KOD CPV WG WSPÓLNEGO SŁOWNIKA ZAMÓWIEŃ:

CPV 55524000-9

 

I. NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO: Ośrodek Pomocy Społecznej w Drezdenku,

ul. Marszałkowska 18, 66-530 Drezdenko, tel. 95 762 16 51

II. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:

 

1.   Przedmiotem zamówienia jest usługa dostawy posiłków dla dzieci w wieku 5 – 18 lat do lokalu, gdzie będzie sprawowana opieka w Drezdenku, ul. Marszałkowskiej 2 w związku z realizacja projektu współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubuskiego. Zamówienie obejmuje dostarczenie jednego posiłku dziennie. Miejsce dostawy: Drezdenko, ul. Marszałkowska 2

2.    Dostawa posiłków będzie mieć miejsce w okresie od stycznia 2023 do czerwca 2023 codziennie od poniedziałku do piątku z wyłączeniem świąt i dni wolnych od zajęć z dziećmi, zgodnie z comiesięcznym harmonogramem ustalanym przez Zamawiającego.

3.    Przewidywana liczba osób objętych świadczeniem usług cateringowych wynosi ok. 5 osób (porcji) dziennie. Łączna wielkość zamówienia przez cały okres trwania umowy to nie więcej niż 630 posiłków.

4.    Warunki dotyczące jakości i ilości przygotowywanych posiłków:

a)    dwa razy w tygodniu kanapki składające się pieczywa – gramatura 180 g, masła min. 82% - gramatura 15 g, sera - gramatura 60 g, wędlin - gramatura 60 g, pasztetu - gramatura 80 g, dwa razy w tygodniu składnika serwowanego na ciepło (np. jajko lub kiełbaska) oraz świeżych warzyw (pomidor, ogórek, papryka, rzodkiewka, sałata itp.). Na jedną porcję składają się dwie kanapki, Owoc lub jogurt owocowy.

b)    Trzy razy w tygodniu ciepły posiłek np. ziemniaki, kasza, makaron, ryż, kopytka, pyzy, kluski śląskie itp. - gramatura 250 g, warzywa świeże (surówka, sałatka) - gramatura 150 g, mięso lub ryba - gramatura 100 g lub inne potrawy typu: gulasz, leczo, risotto, pierogi, naleśniki, placki - gramatura 500 g.

5.    Wykonawca może zaproponować własne zestawy posiłków, w skład których mogą wchodzić produkty nie wymienione powyżej, które muszą zostać zaakceptowane przez Zamawiającego.

6.    Temperatura posiłków podawanych na gorąco w chwili dostarczenia musi wynosić co najmniej 65°C.

7.    Uzgodnienie menu oraz liczby posiłków (jeśli będzie mniejsza niż 5) odbywać się będzie w dniu poprzedzającym dostawę. Jeśli dzień poprzedzający dostawę jest dniem wolnym od pracy, takie uzgodnienie będzie miało miejsce w ostatnim dniu roboczym przed dniem dostawy.

8.    Warunki dotyczące transportu posiłków: Wykonawca dostarcza posiłki własnym transportem (samochód spełniający wymogi sanitarno-techniczne do przewozu żywności). Transport posiłków powinien odbywać się w termosach termoizolacyjnych zapewniających właściwą ochronę i temperaturę oraz jakość przewożonych potraw środkami transportu przystosowanymi do przewozu żywności. Na Wykonawcy będzie spoczywał obowiązek odbierania termosów i ich mycia i wyparzania oraz odpadków/resztek żywności..

9.    Zamawiający zastrzega sobie możliwość zwiększenia lub zmniejszenia ilości dostarczanych obiadów w trakcie trwania realizacji zamówienia. W przypadku zmniejszenia liczby żywionych osób, zamawiający zastrzega sobie prawo niewykorzystania łącznej wartości zamówienia podanej umowie, a Wykonawca nie będzie z tego tytułu dochodził żadnych roszczeń.

10.  Wypłata należności wynikającej z zatwierdzonej przez Zamawiającego faktury częściowej nastąpi w terminie do 14 dni od dnia jej zatwierdzenia przez Zamawiającego, na konto Wykonawcy wskazane na fakturze. Termin zapłaty stanowi dzień dokonania polecenia przelewu bankowego.

11.  Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania i dostarczenia dziesięciodniowego jadłospisu na 4 dni przed pierwszym dniem dostawy i każdym następnym dziesięciodniowym okresem żywienia, w celu akceptacji przez Koordynatora Świetlicy opiekuńczej.

12.  Zamawiający w terminie do dwóch dni naniesie ewentualne poprawki, które Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić.

13.  Koordynator Świetlicy opiekuńczej będzie przekazywała informację o przewidywanej liczbie posiłków telefonicznie w dniu dostawy do godziny 9:30.

14.  W wyjątkowej sytuacji związanej ze zmianą organizacji dnia pracy Świetlicy opiekuńczej, dostawa posiłku odbędzie się o innej godzinie – po wcześniejszym uzgodnieniu z Wykonawcą. 

15.  Wykonawca zobowiązany jest do przechowywania z każdego dnia próbek żywnościowych zgodnie z obwiązującymi przepisami prawa.

16.  Posiłki muszą być dostarczone w dni powszednie (od poniedziałku do piątku): w godzinach wskazanych w opisach części zamówienia.

17.  Zamawiający zastrzega sobie prawo do okresowej kontroli w zakresie zgodności dostarczonych posiłków z wymogami Zamawiającego pod względem wagowym i podtrzymania odpowiedniej temperatury dostarczanych posiłków.

 

 

III. OBOWIĄZKI WYKONAWCY

W ramach zamówienia Wykonawca jest zobowiązany do:

1.       świadczenia usług cateringowych wyłącznie przy użyciu produktów spełniających normy jakości produktów spożywczych, przestrzegania przepisów prawnych w zakresie przechowywania i przygotowywania artykułów spożywczych (Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach  oraz ustawa z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia ( tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 2021 ze zm.) a ponadto:

2.       do przestrzegania norm na składniki pokarmowe i produkty spożywcze określone przez Instytut Żywienia i Żywności

3.       świadczenia usługi zgodnie z normami HACCP i zaleceniami SANEPID-u.

4.       przy planowaniu posiłków należy uwzględniać zalecaną wartość  energetyczną oraz uwzględniać normy produktów każdej z grup.

IV.             OPIS WARUNKÓW  UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY  SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

1.       O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:

a)       posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania tj. posiada aktualne zezwolenia Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej stwierdzające spełnienie wymagań higieniczno-zdrowotnych do żywienia zbiorowego oraz możliwości prowadzenia Cateringu.

b)      posiadania wiedzy i doświadczenia: tj. wykonanie przez Wykonawcę z należytą starannością

c)       dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia – oświadczenie wykonawcy.

d)      Oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu przez Wykonawcę, zamawiający dokona biorąc pod uwagę złożone dokumenty.

V.                WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU.

Zamawiający żąda następujących dokumentów:

1.       Dokumenty potwierdzające posiadanie odpowiednich uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności;

VI.             OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT:

1.       Ofertę należy złożyć w formie pisemnej.

2.       Oferta powinna być napisana czytelnie, strony oferty powinny być trwale połączone w sposób uniemożliwiający ich zdekompletowanie.

3.       Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.

4.       Oferta musi być sporządzona w języku polskim, mieć formę pisemną i format nie większy niż A4. Arkusze o większych formatach należy złożyć do formatu A4.

5.       W przypadku nieprawidłowego zaadresowania lub zamknięcia koperty, Zamawiający nie bierze odpowiedzialności za złe skierowanie przesyłki i jej przedterminowe otwarcie. Oferta taka nie weźmie udziału w postępowaniu.

6.       Oferta powinna być umieszczona w nieprzejrzystej,  zamkniętej kopercie, na kopercie należy umieścić bezwzględnie pieczęć firmy ponadto koperta powinna być zaadresowana do  zamawiającego i z napisem zawierającym tytuł postępowania: „Świadczenie usług cateringowych dostawę posiłków dla dzieci UA uczęszczających do Świetlicy opiekuńczej w Drezdenku „

7.       Wykonawca ma prawo, przed upływem terminu do składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę.

8.       Koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi Wykonawca.

 

VII. WYKLUCZENIE WYKONAWCY:

1. Z postępowania wykluczone zostaną podmioty powiązane osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągnięcia zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy, polegające w szczególności na:

1) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej;

2) posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji;

3) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika;

4) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.

2. W związku z wykluczeniem Wykonawcy nie przysługują mu środki ochrony prawnej.

VIII. OFERTA POWINNA ZAWIERAĆ:

1.       Wypełniony formularz ofertowy – załącznik nr 1

2.       Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu – załącznik nr 2

3.       Oświadczenie o niezaleganiu wobec ZUS i US – załącznik nr 3

4.       Oświadczenie o braku powiązań osobowych lub kapitałowych – załącznik nr 4

5.       Wykaz wykonanych usług – załącznik nr 5

6.       Dowody (np. referencje, zaświadczenia) potwierdzające, że wskazane w załączniku

nr 5 usługi zostały wykonane należycie

7.       Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, chyba, że Zamawiający posiada te dokumenty lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych ogólnodostępnych baz danych.

W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, dokumenty, o których mowa w poz. nr 2, 3, 4 oraz 7 – składa każdy z nich.

VII. OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY:

1. Wykonawca podaje cenę ofertową brutto w PLN (cyfrowo i słownie), z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

2. Cenę należy przedstawić w „Formularzu ofertowym" stanowiącym załącznik nr 1 do zapytania ofertowego.

3. Cena określona w ofercie będzie zawierać wszystkie koszty związane z wykonaniem zamówienia oraz proponowane przez Wykonawcę rabaty i upusty.

4. W wyniku nieuwzględnienia okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia, Wykonawca ponosił będzie skutki błędów w ofercie.

5. Zamawiający nie dopuszcza przedstawiania ceny ofertowej w kilku wariantach. W przypadku przedstawienia ceny w taki sposób oferta zostanie odrzucona.

6. Prawidłowe ustalenie podatku VAT należy do obowiązków Wykonawcy zgodnie z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowym. Zamawiający nie uzna za oczywistą omyłkę i nie będzie poprawiał błędnie ustalonego przez Wykonawcę podatku VAT.

VIII. KRYTERIUM ORAZ SPOSÓB OCENY OFERT:

1.       Oferty otrzymają punkty w dwóch kryteriach, zgodnie z wagą:

Lp

Kryterium oceny ofert

Waga (%)

1

Cena

80

2

Doświadczenie wykonawcy

20

2. Punkty w podanych kryteriach oceny ofert zostaną przyznane zgodnie z poniższymi

zasadami:

1) Cena:

C = Cn/Cb x 80

gdzie:

C – liczba punktów

Cn – cena najtańszej oferty

Cb – cena badanej oferty

2) Doświadczenie Wykonawcy – w tym kryterium Zamawiający będzie oceniał liczbę wykazanych przez Wykonawcę w załączniku nr 5 (Wykaz usług) i zrealizowanych należycie usług polegających na przygotowywaniu i dowozu gorących posiłków. Liczba punktów w ramach tego kryterium zostanie przyznana według następującego schematu:

? 3 usług polegających na przygotowywaniu i dowozu gorących posiłków – 5 pkt

? 4 – 8 usług polegających na przygotowywaniu i dowozu gorących posiłków – 10 pkt

? 9 i więcej usług polegających na przygotowywaniu i dowozu gorących posiłków – 20 pkt

3. Końcową wartość punktową danej oferty stanowi suma punktów uzyskana przez daną

ofertę za każde kryterium oceny ofert. Spośród ofert nieodrzuconych Zamawiający wybierze ofertę z największą całkowitą liczbą punktów.

4. W przypadku, gdy dwie lub więcej ofert uzyskają taką samą, najwyższą liczbę punktów, za najkorzystniejszą z nich zostanie uznana oferta z najniższą ceną. Jeżeli pomimo tego nadal nie będzie możliwy wybór najkorzystniejszej oferty do oferentów, których oferty będą miały taką samą liczbę punktów, zostanie przesłane dodatkowe zapytanie ofertowe w celu rozstrzygnięcia postępowania. Zaproponowana wówczas cena ofertowa nie może być wyższa niż zaoferowana w pierwotnej ofercie.

5. Z wybranym Wykonawcą zostanie zawarta umowa o udzielenie zamówienia publicznego.

IX. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA OFERT:

1. Zainteresowanych prosimy o składanie ofert drogą na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej w Drezdenku, ul. Marszałkowska 18, 66-530 Drezdenko, pokój nr 12.  Oferta powinna być umieszczona w nieprzejrzystej,  zamkniętej kopercie, na kopercie należy umieścić bezwzględnie pieczęć firmy ponadto koperta powinna być zaadresowana do  zamawiającego i z napisem zawierającym tytuł postępowania: „Świadczenie usług cateringowych dostawę posiłków dla dzieci uczęszczających do Świetlicy opiekuńczej w Drezdenku i dostawę posiłków na Organizacje „Dnia dla rodziny.”

2. Termin składania ofert upływa w dniu 22.12.2022r. do godz. 08:00 Oferty złożone po tym terminie nie zostaną rozpatrzone.

3. Upoważnienie osób podpisujących ofertę musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy, to do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo.

4. W przypadku konsorcjum osób fizycznych oferta powinna być podpisana przez osobę wskazaną do reprezentowania konsorcjum.

X. UDZIELANIE INFORMACJI:

Osobą upoważnioną do porozumiewania się z wykonawcami jest Pani Magdalena Buzalska-Maltz

tel.: 95 762 16 51

XI. WARUNKI UMOWY:

1. Wzór umowy stanowiący załącznik nr 6 do zapytania ofertowego nie podlega negocjacjom, złożenie oferty jest równoznaczne z akceptacją postanowień umowy.

2. Zamawiający dopuszcza możliwość zmian postanowień zawartej umowy.

3. Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

XII. POZOSTAŁE POSTANOWIENIA I INFORMACJE:

1. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść zapytania ofertowego. Dokonaną zmianę zapytania ofertowego Zamawiający niezwłocznie zamieszcza na stronie internetowej.

2. Wybór najkorzystniejszej oferty jest ostateczny i nie podlega procedurze odwoławczej.

7. Po zakończeniu postępowania Wykonawcy, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia zostaną zawiadomieni o wyborze najkorzystniejszej oferty.

3.. Zamawiający zastrzega sobie prawo do:

1) dokonania oceny ofert przed badaniem, a następnie wezwania tylko Wykonawcy, którego oferta została oceniona najwyżej, w celu uzupełnienia braków w ofercie lub złożenia wyjaśnień do treści oferty. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została oceniona najwyżej, nie spełni warunków udziału w postępowaniu lub uchyla się od zawarcia umowy, Zamawiający wezwie do uzupełnienia braków lub złożenia wyjaśnień ofertę Wykonawcy, który złożył ofertę najwyżej ocenioną spośród pozostałych ofert;

2) negocjowania ceny oferty, jeżeli w wyznaczonym terminie wpłynie tylko jedna ważna i niepodlegająca odrzuceniu oferta;

3) unieważnienia postępowania bez podania przyczyny na każdym jego etapie.

 

Załączniki:

Załącznik nr 1 – Formularz ofertowy,

Załącznik nr 2 – Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu,

Załącznik nr 3 – Oświadczenie o niezaleganiu wobec ZUS i US,

Załącznik nr 4 - Oświadczenie o braku powiązań osobowych lub kapitałowych,

Załącznik nr 5 – Wykaz usług,

Załącznik nr 6 – Wzór umowy.

 

 

 

 

                                                                                     03.08.2022r.

ZAPYTANIE OFERTOWERPO.271.11.2022

W związku z art. 4 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych                                          (tekst jednolity Dz.U. z 2021 r., poz. 1129 ze zm.)

 

Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Drezdenku w związku z realizacją projektu „Utworzenie i prowadzenie świetlicy opiekuńczej w Gminie Drezdenko”, który jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach: Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020

w ramach: Osi priorytetowej 7. Równowaga społeczna.

Działanie 7.5 Usługi społeczne

 

Zaprasza

do złożenia ofert na dostawę posiłków dla dzieci uczęszczających do Świetlicy opiekuńczej w Drezdenku i przygotowanie i dostawę posiłków na Organizacje „Dnia dla rodziny”.

 

 

Postępowanie prowadzone jest zgodnie z Zasadą konkurencyjności, opisaną w Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020.

Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania w przypadku, gdy jego dalsze prowadzenie lub zawarcie umowy nie będzie leżało w interesie publicznym czego nie można było przewidzieć, lub gdy obarczone będzie wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy lub gdy z innych przyczyn środki publiczne lub środki publiczne pochodzące z budżetu Unii Europejskiej, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostaną mu przyznane (w całości lub w części).

 

KOD CPV WG WSPÓLNEGO SŁOWNIKA ZAMÓWIEŃ:

CPV 55524000-9

 

I. NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO: Ośrodek Pomocy Społecznej w Drezdenku,

ul. Marszałkowska 18, 66-530 Drezdenko, tel. 95 762 16 51

II. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:

Przedmiot zamówienia został podzielony na zadania częściowe. Zamawiający dopuszcza składanie ofert na jedno lub więcej zadań częściowych.

 

Zadanie częściowe nr 1:

1.    Przedmiotem zamówienia jest usługa dostawy posiłków dla dzieci w wieku 5 – 18 lat do lokalu, gdzie będzie sprawowana opieka w Drezdenku, ul. Marszałkowskiej 2 w związku z realizacja projektu współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubuskiego. Zamówienie obejmuje dostarczenie jednego posiłku dziennie.

Miejsce dostawy: Drezdenko, ul. Marszałkowska 2

2.    Dostawa posiłków będzie mieć miejsce w okresie od sierpień 2022 do czerwca 2023 codziennie od poniedziałku do piątku z wyłączeniem świąt i dni wolnych od zajęć z dziećmi, zgodnie z comiesięcznym harmonogramem ustalanym przez Zamawiającego.

3.    Przewidywana liczba osób objętych świadczeniem usług cateringowych wynosi ok. 20 osób (porcji) dziennie. Łączna wielkość zamówienia przez cały okres trwania umowy to nie więcej niż 4.560 porcji ( 2160 porcji w 2022 r i 2400 porcji w 2023 r.)

4.    Warunki dotyczące jakości i ilości przygotowywanych posiłków:

a)    dwa razy w tygodniu kanapki składające się pieczywa – gramatura 180 g, masła min. 82% - gramatura 15 g, sera - gramatura 60 g, wędlin - gramatura 60 g, pasztetu - gramatura 80 g, dwa razy w tygodniu składnika serwowanego na ciepło (np. jajko lub kiełbaska) oraz świeżych warzyw (pomidor, ogórek, papryka, rzodkiewka, sałata itp.). Na jedną porcję składają się dwie kanapki, Owoc lub jogurt owocowy.

b)    Trzy razy w tygodniu ciepły posiłek np. ziemniaki, kasza, makaron, ryż, kopytka, pyzy, kluski śląskie itp. - gramatura 250 g, warzywa świeże (surówka, sałatka) - gramatura 150 g, mięso lub ryba - gramatura 100 g lub inne potrawy typu: gulasz, leczo, risotto, pierogi, naleśniki, placki - gramatura 500 g.

5.    Wykonawca może zaproponować własne zestawy posiłków, w skład których mogą wchodzić produkty nie wymienione powyżej, które muszą zostać zaakceptowane przez Zamawiającego.

6.    Temperatura posiłków podawanych na gorąco w chwili dostarczenia musi wynosić co najmniej 65°C.

7.    Uzgodnienie menu oraz liczby posiłków (jeśli będzie mniejsza niż 20) odbywać się będzie w dniu poprzedzającym dostawę. Jeśli dzień poprzedzający dostawę jest dniem wolnym od pracy, takie uzgodnienie będzie miało miejsce w ostatnim dniu roboczym przed dniem dostawy.

8.    Warunki dotyczące transportu posiłków: Wykonawca dostarcza posiłki własnym transportem (samochód spełniający wymogi sanitarno-techniczne do przewozu żywności). Transport posiłków powinien odbywać się w termosach termoizolacyjnych zapewniających właściwą ochronę i temperaturę oraz jakość przewożonych potraw środkami transportu przystosowanymi do przewozu żywności. Na Wykonawcy będzie spoczywał obowiązek odbierania termosów i ich mycia i wyparzania oraz odpadków/resztek żywności..

9.    Zamawiający zastrzega sobie możliwość zwiększenia lub zmniejszenia ilości dostarczanych obiadów w trakcie trwania realizacji zamówienia. W przypadku zmniejszenia liczby żywionych osób, zamawiający zastrzega sobie prawo niewykorzystania łącznej wartości zamówienia podanej umowie, a Wykonawca nie będzie z tego tytułu dochodził żadnych roszczeń.

10.  Wypłata należności wynikającej z zatwierdzonej przez Zamawiającego faktury częściowej nastąpi w terminie do 14 dni od dnia jej zatwierdzenia przez Zamawiającego, na konto Wykonawcy wskazane na fakturze. Termin zapłaty stanowi dzień dokonania polecenia przelewu bankowego.

11.  Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania i dostarczenia dziesięciodniowego jadłospisu na 4 dni przed pierwszym dniem dostawy i każdym następnym dziesięciodniowym okresem żywienia, w celu akceptacji przez Koordynatora Świetlicy opiekuńczej.

12.  Zamawiający w terminie do dwóch dni naniesie ewentualne poprawki, które Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić.

13.  Koordynator Świetlicy opiekuńczej będzie przekazywała informację o przewidywanej liczbie posiłków telefonicznie w dniu dostawy do godziny 9:30.

14.  W wyjątkowej sytuacji związanej ze zmianą organizacji dnia pracy Świetlicy opiekuńczej, dostawa posiłku odbędzie się o innej godzinie – po wcześniejszym uzgodnieniu z Wykonawcą. 

15.  Wykonawca zobowiązany jest do przechowywania z każdego dnia próbek żywnościowych zgodnie z obwiązującymi przepisami prawa.

16.  Posiłki muszą być dostarczone w dni powszednie (od poniedziałku do piątku): w godzinach wskazanych w opisach części zamówienia.

17.  Zamawiający zastrzega sobie prawo do okresowej kontroli w zakresie zgodności dostarczonych posiłków z wymogami Zamawiającego pod względem wagowym i podtrzymania odpowiedniej temperatury dostarczanych posiłków.

 

Zadanie częściowe nr 2:

 

1.       Przedmiotem zamówienia jest usługa przygotowania i dostawy posiłków  na Organizacje „Dni dla rodziny”  w związku z realizacja projektu współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubuskiego. Zamówienie obejmuje dostarczenie i wykonanie ciepłych posiłków składających się z zupy oraz drugiego dania

2.       Miejsce dostawy: teren Gminy Drezdenko,

 

3.       Dostawa posiłków będzie mieć miejsce w okresie od sierpnia 2022 do czerwca 2023, ( 5 razy w 2022 r. i 6 razy w 2023r.)

4.       Przewidywana liczba osób objętych świadczeniem usług cateringowych wynosi ok. 150 osób (porcji) na każde spotkanie .

5.       Uzgodnienie menu oraz liczby posiłków (jeśli będzie mniejsza niż 150) odbywać się będzie w dniu poprzedzającym dostawę. Jeśli dzień poprzedzający dostawę jest dniem wolnym od pracy, takie uzgodnienie będzie miało miejsce w ostatnim dniu roboczym przed dniem dostawy.

6.       Warunki dotyczące transportu posiłków: Wykonawca dostarcza posiłki własnym transportem (samochód spełniający wymogi sanitarno-techniczne do przewozu żywności). Transport posiłków powinien odbywać się w termosach termoizolacyjnych zapewniających właściwą ochronę i temperaturę oraz jakość przewożonych potraw środkami transportu przystosowanymi do przewozu żywności.

7.       Zamawiający zastrzega sobie możliwość zwiększenia lub zmniejszenia ilości dostarczanych obiadów w trakcie trwania realizacji zamówienia. W przypadku zmniejszenia liczby żywionych osób, zamawiający zastrzega sobie prawo niewykorzystania łącznej wartości zamówienia podanej umowie, a Wykonawca nie będzie z tego tytułu dochodził żadnych roszczeń.

8.       Wypłata należności wynikającej z zatwierdzonej przez Zamawiającego faktury częściowej nastąpi w terminie do 14 dni od dnia jej zatwierdzenia przez Zamawiającego, na konto Wykonawcy wskazane na fakturze. Termin zapłaty stanowi dzień dokonania polecenia przelewu bankowego.

 

III. OBOWIĄZKI WYKONAWCY

W ramach zamówienia Wykonawca jest zobowiązany do:

1.       świadczenia usług cateringowych wyłącznie przy użyciu produktów spełniających normy jakości produktów spożywczych, przestrzegania przepisów prawnych w zakresie przechowywania i przygotowywania artykułów spożywczych (Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach  oraz ustawa z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia ( tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 2021 ze zm.) a ponadto:

2.       do przestrzegania norm na składniki pokarmowe i produkty spożywcze określone przez Instytut Żywienia i Żywności

3.       świadczenia usługi zgodnie z normami HACCP i zaleceniami SANEPID-u.

4.       przy planowaniu posiłków należy uwzględniać zalecaną wartość  energetyczną oraz uwzględniać normy produktów każdej z grup.

IV.             OPIS WARUNKÓW  UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY  SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

1.       O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:

a)       posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania tj. posiada aktualne zezwolenia Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej stwierdzające spełnienie wymagań higieniczno-zdrowotnych do żywienia zbiorowego oraz możliwości prowadzenia Cateringu.

b)      posiadania wiedzy i doświadczenia: tj. wykonanie przez Wykonawcę z należytą starannością

c)       dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia – oświadczenie wykonawcy.

d)      Oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu przez Wykonawcę, zamawiający dokona biorąc pod uwagę złożone dokumenty.

V.                WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU.

Zamawiający żąda następujących dokumentów:

1.       Dokumenty potwierdzające posiadanie odpowiednich uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności;

VI.             OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT:

1.       Ofertę należy złożyć w formie pisemnej.

2.       Oferta powinna być napisana czytelnie, strony oferty powinny być trwale połączone w sposób uniemożliwiający ich zdekompletowanie.

3.       Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.

4.       Oferta musi być sporządzona w języku polskim, mieć formę pisemną i format nie większy niż A4. Arkusze o większych formatach należy złożyć do formatu A4.

5.       W przypadku nieprawidłowego zaadresowania lub zamknięcia koperty, Zamawiający nie bierze odpowiedzialności za złe skierowanie przesyłki i jej przedterminowe otwarcie. Oferta taka nie weźmie udziału w postępowaniu.

6.       Oferta powinna być umieszczona w nieprzejrzystej,  zamkniętej kopercie, na kopercie należy umieścić bezwzględnie pieczęć firmy ponadto koperta powinna być zaadresowana do  zamawiającego i z napisem zawierającym tytuł postępowania: „Świadczenie usług cateringowych dostawę posiłków dla dzieci uczęszczających do Świetlicy opiekuńczej w Drezdenku i dostawę posiłków na Organizacje „Dnia dla rodziny.”

7.       Wykonawca ma prawo, przed upływem terminu do składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę.

8.       Koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi Wykonawca.

 

VII. WYKLUCZENIE WYKONAWCY:

1. Z postępowania wykluczone zostaną podmioty powiązane osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągnięcia zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy, polegające w szczególności na:

1) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej;

2) posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji;

3) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika;

4) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.

2. W związku z wykluczeniem Wykonawcy nie przysługują mu środki ochrony prawnej.

VIII. OFERTA POWINNA ZAWIERAĆ:

1.       Wypełniony formularz ofertowy – załącznik nr 1

2.       Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu – załącznik nr 2

3.       Oświadczenie o niezaleganiu wobec ZUS i US – załącznik nr 3

4.       Oświadczenie o braku powiązań osobowych lub kapitałowych – załącznik nr 4

5.       Wykaz wykonanych usług – załącznik nr 5

6.       Dowody (np. referencje, zaświadczenia) potwierdzające, że wskazane w załączniku

nr 5 usługi zostały wykonane należycie

7.       Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, chyba, że Zamawiający posiada te dokumenty lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych ogólnodostępnych baz danych.

W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, dokumenty, o których mowa w poz. nr 2, 3, 4 oraz 7 – składa każdy z nich.

VII. OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY:

1. Wykonawca podaje cenę ofertową brutto w PLN (cyfrowo i słownie), z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

2. Cenę należy przedstawić w „Formularzu ofertowym" stanowiącym załącznik nr 1 do zapytania ofertowego.

3. Cena określona w ofercie będzie zawierać wszystkie koszty związane z wykonaniem zamówienia oraz proponowane przez Wykonawcę rabaty i upusty.

4. W wyniku nieuwzględnienia okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia, Wykonawca ponosił będzie skutki błędów w ofercie.

5. Zamawiający nie dopuszcza przedstawiania ceny ofertowej w kilku wariantach. W przypadku przedstawienia ceny w taki sposób oferta zostanie odrzucona.

6. Prawidłowe ustalenie podatku VAT należy do obowiązków Wykonawcy zgodnie z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowym. Zamawiający nie uzna za oczywistą omyłkę i nie będzie poprawiał błędnie ustalonego przez Wykonawcę podatku VAT.

VIII. KRYTERIUM ORAZ SPOSÓB OCENY OFERT:

1.       Oferty otrzymają punkty w dwóch kryteriach, zgodnie z wagą:

Lp

Kryterium oceny ofert

Waga (%)

1

Cena

80

2

Doświadczenie wykonawcy

20

2. Punkty w podanych kryteriach oceny ofert zostaną przyznane zgodnie z poniższymi

zasadami:

1) Cena:

C = Cn/Cb x 80

gdzie:

C – liczba punktów

Cn – cena najtańszej oferty

Cb – cena badanej oferty

2) Doświadczenie Wykonawcy – w tym kryterium Zamawiający będzie oceniał liczbę wykazanych przez Wykonawcę w załączniku nr 5 (Wykaz usług) i zrealizowanych należycie usług polegających na przygotowywaniu i dowozu gorących posiłków. Liczba punktów w ramach tego kryterium zostanie przyznana według następującego schematu:

? 3 usług polegających na przygotowywaniu i dowozu gorących posiłków – 5 pkt

? 4 – 8 usług polegających na przygotowywaniu i dowozu gorących posiłków – 10 pkt

? 9 i więcej usług polegających na przygotowywaniu i dowozu gorących posiłków – 20 pkt

3. Końcową wartość punktową danej oferty stanowi suma punktów uzyskana przez daną

ofertę za każde kryterium oceny ofert. Spośród ofert nieodrzuconych Zamawiający wybierze ofertę z największą całkowitą liczbą punktów.

4. W przypadku, gdy dwie lub więcej ofert uzyskają taką samą, najwyższą liczbę punktów, za najkorzystniejszą z nich zostanie uznana oferta z najniższą ceną. Jeżeli pomimo tego nadal nie będzie możliwy wybór najkorzystniejszej oferty do oferentów, których oferty będą miały taką samą liczbę punktów, zostanie przesłane dodatkowe zapytanie ofertowe w celu rozstrzygnięcia postępowania. Zaproponowana wówczas cena ofertowa nie może być wyższa niż zaoferowana w pierwotnej ofercie.

5. Z wybranym Wykonawcą zostanie zawarta umowa o udzielenie zamówienia publicznego.

IX. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA OFERT:

1. Zainteresowanych prosimy o składanie ofert drogą na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej w Drezdenku, ul. Marszałkowska 18, 66-530 Drezdenko, pokój nr 12.  Oferta powinna być umieszczona w nieprzejrzystej,  zamkniętej kopercie, na kopercie należy umieścić bezwzględnie pieczęć firmy ponadto koperta powinna być zaadresowana do  zamawiającego i z napisem zawierającym tytuł postępowania: „Świadczenie usług cateringowych dostawę posiłków dla dzieci uczęszczających do Świetlicy opiekuńczej w Drezdenku i dostawę posiłków na Organizacje „Dnia dla rodziny.”

2. Termin składania ofert upływa w dniu 16.08.2022r. do godz. 08:00 Oferty złożone po tym terminie nie zostaną rozpatrzone.

3. Upoważnienie osób podpisujących ofertę musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy, to do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo.

4. W przypadku konsorcjum osób fizycznych oferta powinna być podpisana przez osobę wskazaną do reprezentowania konsorcjum.

X. UDZIELANIE INFORMACJI:

Osobą upoważnioną do porozumiewania się z wykonawcami jest Pani Magdalena Buzalska-Maltz

tel.: 95 762 16 51

XI. WARUNKI UMOWY:

1. Wzór umowy stanowiący załącznik nr 6 do zapytania ofertowego nie podlega negocjacjom, złożenie oferty jest równoznaczne z akceptacją postanowień umowy.

2. Zamawiający dopuszcza możliwość zmian postanowień zawartej umowy.

3. Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

XII. POZOSTAŁE POSTANOWIENIA I INFORMACJE:

1. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść zapytania ofertowego. Dokonaną zmianę zapytania ofertowego Zamawiający niezwłocznie zamieszcza na stronie internetowej.

2. Wybór najkorzystniejszej oferty jest ostateczny i nie podlega procedurze odwoławczej.

7. Po zakończeniu postępowania Wykonawcy, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia zostaną zawiadomieni o wyborze najkorzystniejszej oferty.

3.. Zamawiający zastrzega sobie prawo do:

1) dokonania oceny ofert przed badaniem, a następnie wezwania tylko Wykonawcy, którego oferta została oceniona najwyżej, w celu uzupełnienia braków w ofercie lub złożenia wyjaśnień do treści oferty. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została oceniona najwyżej, nie spełni warunków udziału w postępowaniu lub uchyla się od zawarcia umowy, Zamawiający wezwie do uzupełnienia braków lub złożenia wyjaśnień ofertę Wykonawcy, który złożył ofertę najwyżej ocenioną spośród pozostałych ofert;

2) negocjowania ceny oferty, jeżeli w wyznaczonym terminie wpłynie tylko jedna ważna i niepodlegająca odrzuceniu oferta;

3) unieważnienia postępowania bez podania przyczyny na każdym jego etapie.

 

Załączniki:

Załącznik nr 1 – Formularz ofertowy,

Załącznik nr 2 – Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu,

Załącznik nr 3 – Oświadczenie o niezaleganiu wobec ZUS i US,

Załącznik nr 4 - Oświadczenie o braku powiązań osobowych lub kapitałowych,

Załącznik nr 5 – Wykaz usług,

Załącznik nr 6 – Wzór umowy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 /-/ Wioletta Kantor - Kmiecik

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                 

                                                                                     20.06.2022r.

ZAPYTANIE OFERTOWE RPO.271.8.2022

W związku z art. 4 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych                                          (tekst jednolity Dz.U. z 2021 r., poz. 1129 ze zm.)

 

Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Drezdenku w związku z realizacją projektu „Utworzenie i prowadzenie świetlicy opiekuńczej w Gminie Drezdenko”, który jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach: Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020

w ramach: Osi priorytetowej 7. Równowaga społeczna.

Działanie 7.5 Usługi społeczne

 

Zaprasza

do złożenia ofert na dostawę posiłków dla dzieci uczęszczających do Świetlicy opiekuńczej w Drezdenku.

 

 

Postępowanie prowadzone jest zgodnie z Zasadą konkurencyjności, opisaną w Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020.

Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania w przypadku, gdy jego dalsze prowadzenie lub zawarcie umowy nie będzie leżało w interesie publicznym czego nie można było przewidzieć, lub gdy obarczone będzie wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy lub gdy z innych przyczyn środki publiczne lub środki publiczne pochodzące z budżetu Unii Europejskiej, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostaną mu przyznane (w całości lub w części).

 

KOD CPV WG WSPÓLNEGO SŁOWNIKA ZAMÓWIEŃ:

CPV 55524000-9

 

I. NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO: Ośrodek Pomocy Społecznej w Drezdenku,

ul. Marszałkowska 18, 66-530 Drezdenko, tel. 95 762 16 51

II. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:

1.    Przedmiotem zamówienia jest usługa dostawy posiłków dla dzieci w wieku 5 – 18 lat do lokalu, gdzie będzie sprawowana opieka w Drezdenku, ul. Marszałkowskiej 2 w związku z realizacja projektu współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubuskiego. Zamówienie obejmuje dostarczenie jednego posiłku dziennie.

Miejsce dostawy: Drezdenko, ul. Marszałkowska 2

2.    Dostawa posiłków będzie mieć miejsce w okresie od lipca 2022 do czerwca 2023 codziennie od poniedziałku do piątku z wyłączeniem świąt i dni wolnych od zajęć z dziećmi, zgodnie z comiesięcznym harmonogramem ustalanym przez Zamawiającego.

3.    Przewidywana liczba osób objętych świadczeniem usług cateringowych wynosi ok. 20 osób (porcji) dziennie. Łączna wielkość zamówienia przez cały okres trwania umowy to nie więcej niż 600 porcji (360 porcji w 2022 r i 240 porcji w 2023 r.)

4.    Warunki dotyczące jakości i ilości przygotowywanych posiłków:

a)    dwa razy w tygodniu kanapki składające się pieczywa – gramatura 180 g, masła min. 82% - gramatura 15 g, sera - gramatura 60 g, wędlin - gramatura 60 g, pasztetu - gramatura 80 g, dwa razy w tygodniu składnika serwowanego na ciepło (np. jajko lub kiełbaska) oraz świeżych warzyw (pomidor, ogórek, papryka, rzodkiewka, sałata itp.). Na jedną porcję składają się dwie kanapki, Owoc lub jogurt owocowy.

b)    Trzy razy w tygodniu ciepły posiłek np. ziemniaki, kasza, makaron, ryż, kopytka, pyzy, kluski śląskie itp. - gramatura 250 g, warzywa świeże (surówka, sałatka) - gramatura 150 g, mięso lub ryba - gramatura 100 g lub inne potrawy typu: gulasz, leczo, risotto, pierogi, naleśniki, placki - gramatura 500 g.

5.    Wykonawca może zaproponować własne zestawy posiłków, w skład których mogą wchodzić produkty nie wymienione powyżej, które muszą zostać zaakceptowane przez Zamawiającego.

6.    Temperatura posiłków podawanych na gorąco w chwili dostarczenia musi wynosić co najmniej 65°C.

7.    Uzgodnienie menu oraz liczby posiłków (jeśli będzie mniejsza niż 20) odbywać się będzie w dniu poprzedzającym dostawę. Jeśli dzień poprzedzający dostawę jest dniem wolnym od pracy, takie uzgodnienie będzie miało miejsce w ostatnim dniu roboczym przed dniem dostawy.

8.    Warunki dotyczące transportu posiłków: Wykonawca dostarcza posiłki własnym transportem (samochód spełniający wymogi sanitarno-techniczne do przewozu żywności). Transport posiłków powinien odbywać się w termosach termoizolacyjnych zapewniających właściwą ochronę i temperaturę oraz jakość przewożonych potraw środkami transportu przystosowanymi do przewozu żywności. Na Wykonawcy będzie spoczywał obowiązek odbierania termosów i ich mycia i wyparzania oraz odpadków/resztek żywności..

9.    Zamawiający zastrzega sobie możliwość zwiększenia lub zmniejszenia ilości dostarczanych obiadów w trakcie trwania realizacji zamówienia. W przypadku zmniejszenia liczby żywionych osób, zamawiający zastrzega sobie prawo niewykorzystania łącznej wartości zamówienia podanej umowie, a Wykonawca nie będzie z tego tytułu dochodził żadnych roszczeń.

10.  Wypłata należności wynikającej z zatwierdzonej przez Zamawiającego faktury częściowej nastąpi w terminie do 14 dni od dnia jej zatwierdzenia przez Zamawiającego, na konto Wykonawcy wskazane na fakturze. Termin zapłaty stanowi dzień dokonania polecenia przelewu bankowego.

11.  Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania i dostarczenia dziesięciodniowego jadłospisu na 4 dni przed pierwszym dniem dostawy i każdym następnym dziesięciodniowym okresem żywienia, w celu akceptacji przez Koordynatora Świetlicy opiekuńczej.

12.  Zamawiający w terminie do dwóch dni naniesie ewentualne poprawki, które Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić.

13.  Koordynator Świetlicy opiekuńczej będzie przekazywała informację o przewidywanej liczbie posiłków telefonicznie w dniu dostawy do godziny 9:30.

14.  W wyjątkowej sytuacji związanej ze zmianą organizacji dnia pracy Świetlicy opiekuńczej, dostawa posiłku odbędzie się o innej godzinie – po wcześniejszym uzgodnieniu z Wykonawcą. 

15.  Wykonawca zobowiązany jest do przechowywania z każdego dnia próbek żywnościowych zgodnie z obwiązującymi przepisami prawa.

16.  Posiłki muszą być dostarczone w dni powszednie (od poniedziałku do piątku): w godzinach wskazanych w opisach części zamówienia.

17.  Zamawiający zastrzega sobie prawo do okresowej kontroli w zakresie zgodności dostarczonych posiłków z wymogami Zamawiającego pod względem wagowym i podtrzymania odpowiedniej temperatury dostarczanych posiłków.

 

III. OBOWIĄZKI WYKONAWCY

W ramach zamówienia Wykonawca jest zobowiązany do:

1.       świadczenia usług cateringowych wyłącznie przy użyciu produktów spełniających normy jakości produktów spożywczych, przestrzegania przepisów prawnych w zakresie przechowywania i przygotowywania artykułów spożywczych (Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach  oraz ustawa z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia ( tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 2021 ze zm.) a ponadto:

2.       do przestrzegania norm na składniki pokarmowe i produkty spożywcze określone przez Instytut Żywienia i Żywności

3.       świadczenia usługi zgodnie z normami HACCP i zaleceniami SANEPID-u.

4.       przy planowaniu posiłków należy uwzględniać zalecaną wartość  energetyczną oraz uwzględniać normy produktów każdej z grup.

IV.             OPIS WARUNKÓW  UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY  SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

1.       O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:

a)       posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania tj. posiada aktualne zezwolenia Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej stwierdzające spełnienie wymagań higieniczno-zdrowotnych do żywienia zbiorowego oraz możliwości prowadzenia Cateringu.

b)      posiadania wiedzy i doświadczenia: tj. wykonanie przez Wykonawcę z należytą starannością

c)       dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia – oświadczenie wykonawcy.

d)      Oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu przez Wykonawcę, zamawiający dokona biorąc pod uwagę złożone dokumenty.

V.                WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU.

Zamawiający żąda następujących dokumentów:

1.       Dokumenty potwierdzające posiadanie odpowiednich uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności;

VI.             OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT:

1.       Ofertę należy złożyć w formie pisemnej.

2.       Oferta powinna być napisana czytelnie, strony oferty powinny być trwale połączone w sposób uniemożliwiający ich zdekompletowanie.

3.       Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.

4.       Oferta musi być sporządzona w języku polskim, mieć formę pisemną i format nie większy niż A4. Arkusze o większych formatach należy złożyć do formatu A4.

5.       W przypadku nieprawidłowego zaadresowania lub zamknięcia koperty, Zamawiający nie bierze odpowiedzialności za złe skierowanie przesyłki i jej przedterminowe otwarcie. Oferta taka nie weźmie udziału w postępowaniu.

6.       Oferta powinna być umieszczona w nieprzejrzystej,  zamkniętej kopercie, na kopercie należy umieścić bezwzględnie pieczęć firmy ponadto koperta powinna być zaadresowana do  zamawiającego i z napisem zawierającym tytuł postępowania: „Świadczenie usług cateringowych dostawę posiłków dla dzieci uczęszczających do Świetlicy opiekuńczej w Drezdenku.”

7.       Wykonawca ma prawo, przed upływem terminu do składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę.

8.       Koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi Wykonawca.

 

VII. WYKLUCZENIE WYKONAWCY:

1. Z postępowania wykluczone zostaną podmioty powiązane osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągnięcia zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy, polegające w szczególności na:

1) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej;

2) posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji;

3) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika;

4) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.

2. W związku z wykluczeniem Wykonawcy nie przysługują mu środki ochrony prawnej.

VIII. OFERTA POWINNA ZAWIERAĆ:

1.       Wypełniony formularz ofertowy – załącznik nr 1

2.       Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu – załącznik nr 2

3.       Oświadczenie o niezaleganiu wobec ZUS i US – załącznik nr 3

4.       Oświadczenie o braku powiązań osobowych lub kapitałowych – załącznik nr 4

5.       Wykaz wykonanych usług – załącznik nr 5

6.       Dowody (np. referencje, zaświadczenia) potwierdzające, że wskazane w załączniku

nr 5 usługi zostały wykonane należycie

7.       Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, chyba, że Zamawiający posiada te dokumenty lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych ogólnodostępnych baz danych.

W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, dokumenty, o których mowa w poz. nr 2, 3, 4 oraz 7 – składa każdy z nich.

VII. OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY:

1. Wykonawca podaje cenę ofertową brutto w PLN (cyfrowo i słownie), z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

2. Cenę należy przedstawić w „Formularzu ofertowym" stanowiącym załącznik nr 1 do zapytania ofertowego.

3. Cena określona w ofercie będzie zawierać wszystkie koszty związane z wykonaniem zamówienia oraz proponowane przez Wykonawcę rabaty i upusty.

4. W wyniku nieuwzględnienia okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia, Wykonawca ponosił będzie skutki błędów w ofercie.

5. Zamawiający nie dopuszcza przedstawiania ceny ofertowej w kilku wariantach. W przypadku przedstawienia ceny w taki sposób oferta zostanie odrzucona.

6. Prawidłowe ustalenie podatku VAT należy do obowiązków Wykonawcy zgodnie z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowym. Zamawiający nie uzna za oczywistą omyłkę i nie będzie poprawiał błędnie ustalonego przez Wykonawcę podatku VAT.

VIII. KRYTERIUM ORAZ SPOSÓB OCENY OFERT:

1.       Oferty otrzymają punkty w dwóch kryteriach, zgodnie z wagą:

Lp

Kryterium oceny ofert

Waga (%)

1

Cena

80

2

Doświadczenie wykonawcy

20

2. Punkty w podanych kryteriach oceny ofert zostaną przyznane zgodnie z poniższymi

zasadami:

1) Cena:

C = Cn/Cb x 80

gdzie:

C – liczba punktów

Cn – cena najtańszej oferty

Cb – cena badanej oferty

2) Doświadczenie Wykonawcy – w tym kryterium Zamawiający będzie oceniał liczbę wykazanych przez Wykonawcę w załączniku nr 5 (Wykaz usług) i zrealizowanych należycie usług polegających na przygotowywaniu i dowozu gorących posiłków. Liczba punktów w ramach tego kryterium zostanie przyznana według następującego schematu:

? 3 usług polegających na przygotowywaniu i dowozu gorących posiłków – 5 pkt

? 4 – 8 usług polegających na przygotowywaniu i dowozu gorących posiłków – 10 pkt

? 9 i więcej usług polegających na przygotowywaniu i dowozu gorących posiłków – 20 pkt

3. Końcową wartość punktową danej oferty stanowi suma punktów uzyskana przez daną

ofertę za każde kryterium oceny ofert. Spośród ofert nieodrzuconych Zamawiający wybierze ofertę z największą całkowitą liczbą punktów.

4. W przypadku, gdy dwie lub więcej ofert uzyskają taką samą, najwyższą liczbę punktów, za najkorzystniejszą z nich zostanie uznana oferta z najniższą ceną. Jeżeli pomimo tego nadal nie będzie możliwy wybór najkorzystniejszej oferty do oferentów, których oferty będą miały taką samą liczbę punktów, zostanie przesłane dodatkowe zapytanie ofertowe w celu rozstrzygnięcia postępowania. Zaproponowana wówczas cena ofertowa nie może być wyższa niż zaoferowana w pierwotnej ofercie.

5. Z wybranym Wykonawcą zostanie zawarta umowa o udzielenie zamówienia publicznego.

IX. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA OFERT:

1. Zainteresowanych prosimy o składanie ofert drogą na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej w Drezdenku, ul. Marszałkowska 18, 66-530 Drezdenko, w zamkniętych kopertach z dopiskiem „dożywianie świetlica”.  

2. Termin składania ofert upływa w dniu 29.06.2022r. roku o godz. 10:00 Oferty złożone po tym terminie nie zostaną rozpatrzone.

3. Upoważnienie osób podpisujących ofertę musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy, to do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo.

4. W przypadku konsorcjum osób fizycznych oferta powinna być podpisana przez osobę wskazaną do reprezentowania konsorcjum.

X. UDZIELANIE INFORMACJI:

Osobą upoważnioną do porozumiewania się z wykonawcami jest Pani Magdalena Buzalska-Maltz

tel.: 95 762 16 51

XI. WARUNKI UMOWY:

1. Wzór umowy stanowiący załącznik nr 6 do zapytania ofertowego nie podlega negocjacjom, złożenie oferty jest równoznaczne z akceptacją postanowień umowy.

2. Zamawiający dopuszcza możliwość zmian postanowień zawartej umowy.

3. Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

XII. POZOSTAŁE POSTANOWIENIA I INFORMACJE:

1. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść zapytania ofertowego. Dokonaną zmianę zapytania ofertowego Zamawiający niezwłocznie zamieszcza na stronie internetowej.

2. Wybór najkorzystniejszej oferty jest ostateczny i nie podlega procedurze odwoławczej.

7. Po zakończeniu postępowania Wykonawcy, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia zostaną zawiadomieni o wyborze najkorzystniejszej oferty.

3.. Zamawiający zastrzega sobie prawo do:

1) dokonania oceny ofert przed badaniem, a następnie wezwania tylko Wykonawcy, którego oferta została oceniona najwyżej, w celu uzupełnienia braków w ofercie lub złożenia wyjaśnień do treści oferty. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została oceniona najwyżej, nie spełni warunków udziału w postępowaniu lub uchyla się od zawarcia umowy, Zamawiający wezwie do uzupełnienia braków lub złożenia wyjaśnień ofertę Wykonawcy, który złożył ofertę najwyżej ocenioną spośród pozostałych ofert;

2) negocjowania ceny oferty, jeżeli w wyznaczonym terminie wpłynie tylko jedna ważna i niepodlegająca odrzuceniu oferta;

3) unieważnienia postępowania bez podania przyczyny na każdym jego etapie.

 

Załączniki:

Załącznik nr 1 – Formularz ofertowy,

Załącznik nr 2 – Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu,

Załącznik nr 3 – Oświadczenie o niezaleganiu wobec ZUS i US,

Załącznik nr 4 - Oświadczenie o braku powiązań osobowych lub kapitałowych,

Załącznik nr 5 – Wykaz usług,

Załącznik nr 6 – Wzór umowy.

 

                                                   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 12.04.2022r.

ZAPYTANIE OFERTOWE RPO.271.8.2022

W związku z art. 4 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych                                          (tekst jednolity Dz.U. z 2021 r., poz. 1129 ze zm.)

 

Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Drezdenku w związku z realizacją projektu „Utworzenie i prowadzenie świetlicy opiekuńczej w Gminie Drezdenko”, który jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach: Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020

w ramach: Osi priorytetowej 7. Równowaga społeczna.

Działanie 7.5 Usługi społeczne

 

Zaprasza

do złożenia ofert na dostawę posiłków dla dzieci uczęszczających do Świetlicy opiekuńczej w Drezdenku.

 

 

Postępowanie prowadzone jest zgodnie z Zasadą konkurencyjności, opisaną w Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020.

Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania w przypadku, gdy jego dalsze prowadzenie lub zawarcie umowy nie będzie leżało w interesie publicznym czego nie można było przewidzieć, lub gdy obarczone będzie wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy lub gdy z innych przyczyn środki publiczne lub środki publiczne pochodzące z budżetu Unii Europejskiej, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostaną mu przyznane (w całości lub w części).

 

KOD CPV WG WSPÓLNEGO SŁOWNIKA ZAMÓWIEŃ:

CPV 55524000-9

 

I. NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO: Ośrodek Pomocy Społecznej w Drezdenku,

ul. Marszałkowska 18, 66-530 Drezdenko, tel. 95 762 16 51

II. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:

1.    Przedmiotem zamówienia jest usługa dostawy posiłków dla dzieci w wieku 5 – 18 lat do lokalu, gdzie będzie sprawowana opieka w Drezdenku, ul. Marszałkowskiej 2 w związku z realizacja projektu współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubuskiego. Zamówienie obejmuje dostarczenie jednego posiłku dziennie.

Miejsce dostawy: Drezdenko, ul. Marszałkowska 2

2.    Dostawa posiłków będzie mieć miejsce w okresie od kwietnia 2022 do czerwca 2023 codziennie od poniedziałku do piątku z wyłączeniem świąt i dni wolnych od zajęć z dziećmi, zgodnie z comiesięcznym harmonogramem ustalanym przez Zamawiającego.

3.    Przewidywana liczba osób objętych świadczeniem usług cateringowych wynosi ok. 20 osób (porcji) dziennie. Łączna wielkość zamówienia przez cały okres trwania umowy to nie więcej niż 600 porcji (360 porcji w 2022 r i 240 porcji w 2023 r.)

4.    Warunki dotyczące jakości i ilości przygotowywanych posiłków:

a)    dwa razy w tygodniu kanapki składające się pieczywa – gramatura 180 g, masła min. 82% - gramatura 15 g, sera - gramatura 60 g, wędlin - gramatura 60 g, pasztetu - gramatura 80 g, dwa razy w tygodniu składnika serwowanego na ciepło (np. jajko lub kiełbaska) oraz świeżych warzyw (pomidor, ogórek, papryka, rzodkiewka, sałata itp.). Na jedną porcję składają się dwie kanapki, Owoc lub jogurt owocowy.

b)    Trzy razy w tygodniu ciepły posiłek np. ziemniaki, kasza, makaron, ryż, kopytka, pyzy, kluski śląskie itp. - gramatura 250 g, warzywa świeże (surówka, sałatka) - gramatura 150 g, mięso lub ryba - gramatura 100 g lub inne potrawy typu: gulasz, leczo, risotto, pierogi, naleśniki, placki - gramatura 500 g.

5.    Wykonawca może zaproponować własne zestawy posiłków, w skład których mogą wchodzić produkty nie wymienione powyżej, które muszą zostać zaakceptowane przez Zamawiającego.

6.    Temperatura posiłków podawanych na gorąco w chwili dostarczenia musi wynosić co najmniej 65°C.

7.    Uzgodnienie menu oraz liczby posiłków (jeśli będzie mniejsza niż 20) odbywać się będzie w dniu poprzedzającym dostawę. Jeśli dzień poprzedzający dostawę jest dniem wolnym od pracy, takie uzgodnienie będzie miało miejsce w ostatnim dniu roboczym przed dniem dostawy.

8.    Warunki dotyczące transportu posiłków: Wykonawca dostarcza posiłki własnym transportem (samochód spełniający wymogi sanitarno-techniczne do przewozu żywności). Transport posiłków powinien odbywać się w termosach termoizolacyjnych zapewniających właściwą ochronę i temperaturę oraz jakość przewożonych potraw środkami transportu przystosowanymi do przewozu żywności. Na Wykonawcy będzie spoczywał obowiązek odbierania termosów i ich mycia i wyparzania oraz odpadków/resztek żywności..

9.    Zamawiający zastrzega sobie możliwość zwiększenia lub zmniejszenia ilości dostarczanych obiadów w trakcie trwania realizacji zamówienia. W przypadku zmniejszenia liczby żywionych osób, zamawiający zastrzega sobie prawo niewykorzystania łącznej wartości zamówienia podanej umowie, a Wykonawca nie będzie z tego tytułu dochodził żadnych roszczeń.

10.  Wypłata należności wynikającej z zatwierdzonej przez Zamawiającego faktury częściowej nastąpi w terminie do 14 dni od dnia jej zatwierdzenia przez Zamawiającego, na konto Wykonawcy wskazane na fakturze. Termin zapłaty stanowi dzień dokonania polecenia przelewu bankowego.

11.  Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania i dostarczenia dziesięciodniowego jadłospisu na 4 dni przed pierwszym dniem dostawy i każdym następnym dziesięciodniowym okresem żywienia, w celu akceptacji przez Koordynatora Świetlicy opiekuńczej.

12.  Zamawiający w terminie do dwóch dni naniesie ewentualne poprawki, które Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić.

13.  Koordynator Świetlicy opiekuńczej będzie przekazywała informację o przewidywanej liczbie posiłków telefonicznie w dniu dostawy do godziny 9:30.

14.  W wyjątkowej sytuacji związanej ze zmianą organizacji dnia pracy Świetlicy opiekuńczej, dostawa posiłku odbędzie się o innej godzinie – po wcześniejszym uzgodnieniu z Wykonawcą. 

15.  Wykonawca zobowiązany jest do przechowywania z każdego dnia próbek żywnościowych zgodnie z obwiązującymi przepisami prawa.

16.  Posiłki muszą być dostarczone w dni powszednie (od poniedziałku do piątku): w godzinach wskazanych w opisach części zamówienia.

17.  Zamawiający zastrzega sobie prawo do okresowej kontroli w zakresie zgodności dostarczonych posiłków z wymogami Zamawiającego pod względem wagowym i podtrzymania odpowiedniej temperatury dostarczanych posiłków.

 

III. OBOWIĄZKI WYKONAWCY

W ramach zamówienia Wykonawca jest zobowiązany do:

1.       świadczenia usług cateringowych wyłącznie przy użyciu produktów spełniających normy jakości produktów spożywczych, przestrzegania przepisów prawnych w zakresie przechowywania i przygotowywania artykułów spożywczych (Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach  oraz ustawa z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia ( tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 2021 ze zm.) a ponadto:

2.       do przestrzegania norm na składniki pokarmowe i produkty spożywcze określone przez Instytut Żywienia i Żywności

3.       świadczenia usługi zgodnie z normami HACCP i zaleceniami SANEPID-u.

4.       przy planowaniu posiłków należy uwzględniać zalecaną wartość  energetyczną oraz uwzględniać normy produktów każdej z grup.

IV.             OPIS WARUNKÓW  UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY  SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

1.       O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:

a)       posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania tj. posiada aktualne zezwolenia Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej stwierdzające spełnienie wymagań higieniczno-zdrowotnych do żywienia zbiorowego oraz możliwości prowadzenia Cateringu.

b)      posiadania wiedzy i doświadczenia: tj. wykonanie przez Wykonawcę z należytą starannością

c)       dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia – oświadczenie wykonawcy.

d)      Oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu przez Wykonawcę, zamawiający dokona biorąc pod uwagę złożone dokumenty.

V.                WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU.

Zamawiający żąda następujących dokumentów:

1.       Dokumenty potwierdzające posiadanie odpowiednich uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności;

VI.             OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT:

1.       Ofertę należy złożyć w formie pisemnej.

2.       Oferta powinna być napisana czytelnie, strony oferty powinny być trwale połączone w sposób uniemożliwiający ich zdekompletowanie.

3.       Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.

4.       Oferta musi być sporządzona w języku polskim, mieć formę pisemną i format nie większy niż A4. Arkusze o większych formatach należy złożyć do formatu A4.

5.       W przypadku nieprawidłowego zaadresowania lub zamknięcia koperty, Zamawiający nie bierze odpowiedzialności za złe skierowanie przesyłki i jej przedterminowe otwarcie. Oferta taka nie weźmie udziału w postępowaniu.

6.       Oferta powinna być umieszczona w nieprzejrzystej,  zamkniętej kopercie, na kopercie należy umieścić bezwzględnie pieczęć firmy ponadto koperta powinna być zaadresowana do  zamawiającego i z napisem zawierającym tytuł postępowania: „Świadczenie usług cateringowych dostawę posiłków dla dzieci uczęszczających do Świetlicy opiekuńczej w Drezdenku.”

7.       Wykonawca ma prawo, przed upływem terminu do składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę.

8.       Koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi Wykonawca.

 

VII. WYKLUCZENIE WYKONAWCY:

1. Z postępowania wykluczone zostaną podmioty powiązane osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągnięcia zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy, polegające w szczególności na:

1) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej;

2) posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji;

3) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika;

4) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.

2. W związku z wykluczeniem Wykonawcy nie przysługują mu środki ochrony prawnej.

VIII. OFERTA POWINNA ZAWIERAĆ:

1.       Wypełniony formularz ofertowy – załącznik nr 1

2.       Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu – załącznik nr 2

3.       Oświadczenie o niezaleganiu wobec ZUS i US – załącznik nr 3

4.       Oświadczenie o braku powiązań osobowych lub kapitałowych – załącznik nr 4

5.       Wykaz wykonanych usług – załącznik nr 5

6.       Dowody (np. referencje, zaświadczenia) potwierdzające, że wskazane w załączniku

nr 5 usługi zostały wykonane należycie

7.       Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, chyba, że Zamawiający posiada te dokumenty lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych ogólnodostępnych baz danych.

W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, dokumenty, o których mowa w poz. nr 2, 3, 4 oraz 7 – składa każdy z nich.

VII. OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY:

1. Wykonawca podaje cenę ofertową brutto w PLN (cyfrowo i słownie), z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

2. Cenę należy przedstawić w „Formularzu ofertowym" stanowiącym załącznik nr 1 do zapytania ofertowego.

3. Cena określona w ofercie będzie zawierać wszystkie koszty związane z wykonaniem zamówienia oraz proponowane przez Wykonawcę rabaty i upusty.

4. W wyniku nieuwzględnienia okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia, Wykonawca ponosił będzie skutki błędów w ofercie.

5. Zamawiający nie dopuszcza przedstawiania ceny ofertowej w kilku wariantach. W przypadku przedstawienia ceny w taki sposób oferta zostanie odrzucona.

6. Prawidłowe ustalenie podatku VAT należy do obowiązków Wykonawcy zgodnie z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowym. Zamawiający nie uzna za oczywistą omyłkę i nie będzie poprawiał błędnie ustalonego przez Wykonawcę podatku VAT.

VIII. KRYTERIUM ORAZ SPOSÓB OCENY OFERT:

1.       Oferty otrzymają punkty w dwóch kryteriach, zgodnie z wagą:

Lp

Kryterium oceny ofert

Waga (%)

1

Cena

80

2

Doświadczenie wykonawcy

20

2. Punkty w podanych kryteriach oceny ofert zostaną przyznane zgodnie z poniższymi

zasadami:

1) Cena:

C = Cn/Cb x 80

gdzie:

C – liczba punktów

Cn – cena najtańszej oferty

Cb – cena badanej oferty

2) Doświadczenie Wykonawcy – w tym kryterium Zamawiający będzie oceniał liczbę wykazanych przez Wykonawcę w załączniku nr 5 (Wykaz usług) i zrealizowanych należycie usług polegających na przygotowywaniu i dowozu gorących posiłków. Liczba punktów w ramach tego kryterium zostanie przyznana według następującego schematu:

? 3 usług polegających na przygotowywaniu i dowozu gorących posiłków – 5 pkt

? 4 – 8 usług polegających na przygotowywaniu i dowozu gorących posiłków – 10 pkt

? 9 i więcej usług polegających na przygotowywaniu i dowozu gorących posiłków – 20 pkt

3. Końcową wartość punktową danej oferty stanowi suma punktów uzyskana przez daną

ofertę za każde kryterium oceny ofert. Spośród ofert nieodrzuconych Zamawiający wybierze ofertę z największą całkowitą liczbą punktów.

4. W przypadku, gdy dwie lub więcej ofert uzyskają taką samą, najwyższą liczbę punktów, za najkorzystniejszą z nich zostanie uznana oferta z najniższą ceną. Jeżeli pomimo tego nadal nie będzie możliwy wybór najkorzystniejszej oferty do oferentów, których oferty będą miały taką samą liczbę punktów, zostanie przesłane dodatkowe zapytanie ofertowe w celu rozstrzygnięcia postępowania. Zaproponowana wówczas cena ofertowa nie może być wyższa niż zaoferowana w pierwotnej ofercie.

5. Z wybranym Wykonawcą zostanie zawarta umowa o udzielenie zamówienia publicznego.

IX. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA OFERT:

1. Zainteresowanych prosimy o składanie ofert drogą na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej w Drezdenku, ul. Marszałkowska 18, 66-530 Drezdenko, w zamkniętych kopertach z dopiskiem „dożywianie świetlica”.  

2. Termin składania ofert upływa w dniu 28.04.2022r. roku o godz. 10:00 Oferty złożone po tym terminie nie zostaną rozpatrzone.

3. Upoważnienie osób podpisujących ofertę musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy, to do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo.

4. W przypadku konsorcjum osób fizycznych oferta powinna być podpisana przez osobę wskazaną do reprezentowania konsorcjum.

X. UDZIELANIE INFORMACJI:

Osobą upoważnioną do porozumiewania się z wykonawcami jest Pani Magdalena Buzalska-Maltz

tel.: 95 762 16 51

XI. WARUNKI UMOWY:

1. Wzór umowy stanowiący załącznik nr 6 do zapytania ofertowego nie podlega negocjacjom, złożenie oferty jest równoznaczne z akceptacją postanowień umowy.

2. Zamawiający dopuszcza możliwość zmian postanowień zawartej umowy.

3. Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

XII. POZOSTAŁE POSTANOWIENIA I INFORMACJE:

1. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść zapytania ofertowego. Dokonaną zmianę zapytania ofertowego Zamawiający niezwłocznie zamieszcza na stronie internetowej.

2. Wybór najkorzystniejszej oferty jest ostateczny i nie podlega procedurze odwoławczej.

7. Po zakończeniu postępowania Wykonawcy, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia zostaną zawiadomieni o wyborze najkorzystniejszej oferty.

3.. Zamawiający zastrzega sobie prawo do:

1) dokonania oceny ofert przed badaniem, a następnie wezwania tylko Wykonawcy, którego oferta została oceniona najwyżej, w celu uzupełnienia braków w ofercie lub złożenia wyjaśnień do treści oferty. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została oceniona najwyżej, nie spełni warunków udziału w postępowaniu lub uchyla się od zawarcia umowy, Zamawiający wezwie do uzupełnienia braków lub złożenia wyjaśnień ofertę Wykonawcy, który złożył ofertę najwyżej ocenioną spośród pozostałych ofert;

2) negocjowania ceny oferty, jeżeli w wyznaczonym terminie wpłynie tylko jedna ważna i niepodlegająca odrzuceniu oferta;

3) unieważnienia postępowania bez podania przyczyny na każdym jego etapie.

 

Załączniki:

Załącznik nr 1 – Formularz ofertowy,

Załącznik nr 2 – Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu,

Załącznik nr 3 – Oświadczenie o niezaleganiu wobec ZUS i US,

Załącznik nr 4 - Oświadczenie o braku powiązań osobowych lub kapitałowych,

Załącznik nr 5 – Wykaz usług,

Załącznik nr 6 – Wzór umowy.